Известие

Collapse
No announcement yet.

Диагностика 145/6 боксер.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Все още чакам..., изглежда ми като да ида да си прибера колата в края на седмицата и да почвам пак сам пред блока... Благодаря за съветите!
    А какво ви е мнението за евентуалната причина сега колата да работи (с пригодения от мен кабел) на прекалено ниски обороти на празен ход (500-600) а иначе в движение да няма проблем?
    146 1.3 боксер 1996г.
    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

    Comment


    • #32
      Възможно е моторчето за празен ход да не работи. Дали поради прекъсване на маса, дали заради изгорял драйвер...
      Забелязах нещо притеснително - масата на конекторът за диагностика при вашият инжекцион, ползва масата на датчиците. Тя е отделна и при 1.6 Рочестър е с различен потенциал спрямо масата на автомобила. При IAW не съм мерил, може да е като при 1.6 а може и да не е.
      Добре е да опишете точно стъпките причинили аварията. Интересно е при закачането на кой кабел "изцъка".
      Това, че при замасяване на средният пин колата работи е успокояващо и предполага прекъсване на масата някъде, но докато не се види сме си гадатели.
      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

      Comment


      • #33
        Най-вероятно е дал минусовия крокодил на плюса. Да се огледат масите в буксата на компа. Там те са няколко и е възможно просто някоя да е опукана. Дяволът може да не е чак толкова черен.
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
          Най-вероятно е дал минусовия крокодил на плюса. Да се огледат масите в буксата на компа. Там те са няколко и е възможно просто някоя да е опукана. Дяволът може да не е чак толкова черен.
          Да бе. Може. Обаче може и да е малко по сложно. Що да е лесно и приятно, като може да е трудно и гадно!?
          Притеснителното е че при колегата масата на тая букса е обща с тая на датчиците. Това че все пак работи е обнадеждаващо, но... трябва да се погледне.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Да бе. Може. Обаче може и да е малко по сложно. Що да е лесно и приятно, като може да е трудно и гадно!?
            Притеснителното е че при колегата масата на тая букса е обща с тая на датчиците. Това че все пак работи е обнадеждаващо, но... трябва да се погледне.
            Мене ме притеснява факта, че от самото изпълнение, масите на датчиците да са си заедно, но масата да я няма. По тоя начин взимат маса от крокодилчето, а там е май 0.35 кабела. Токовете може да се извратят и да минат от където им е угодно. Да се получи разбалансирана звезда и....
            По отношение на масата съм фанатик. И в пряк и в преносен смисъл.
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #36
              Между другото, колега, ако искаш мога да там каквото ти е необходимо за проба, ако сам ще си я правиш. За да видиш точно къде е проблема, а не да се натоварваш финансово с покупки на 100 неща...
              Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
              Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

              Comment


              • #37
                Колеги, благодаря за съветите и загрижеността.
                Сложна е ситуацията - всеки ден съм на работа в София, колата е в Пловдив... така като гледам ще я прибирам в неделя защото на майстора явно не му е до моя проблем и ще се оправям сам... да не се отвличам много.

                "Забелязах нещо притеснително - масата на конекторът за диагностика при вашият инжекцион, ползва масата на датчиците. Тя е отделна и при 1.6 Рочестър е с различен потенциал спрямо масата на автомобила."

                Това вероятно обяснява защо диагностиката не работи при Боби "... А 3-пиновия фиатския при мен е само с допълнителен червен кабел, което ще рече само "+"..."

                "Най-вероятно е дал минусовия крокодил на плюса."
                Точно това стана.

                Не разбирам много от ел. схеми, но написаното от вас ме кара да мисля, че имам изгорял датчик или път до него...
                Възможно ли е да е изгоряло моторчето за празен ход и от там да няма маса и нормални обороти на място?

                Кой са датчиците от които ЕКУ взима маса?

                Сложил съм сравнително дебел многожилен кабел (сечението на сърцевината е около 1 мм), не зная дали е ок...

                Към корпуса на ЕКУ също има два дебели кабела на монтажния болт... Те какво са?

                Още веднъж благодаря, всичко написано по-горе ми е полезно.

                Наздраве!
                146 1.3 боксер 1996г.
                156 SW 1.9 JTD 8V 2002

                Comment


                • #38
                  Това вероятно обяснява защо диагностиката не работи при Боби "... А 3-пиновия фиатския при мен е само с допълнителен червен кабел, което ще рече само "+"..."
                  Това не го разбрах.
                  И аз принципно предположих че сте разменили захранващите кабели на адаптерът(кабелът) за диагностика. От там и предполужението че някъде в компютъра има прекъсната масова шина, иначе казано медното фолио на платката е леко отлепено и прекъснало. това най често става на най тясното място. Обаче може да се е прекъснал и някой от ... мисля че са 4 замасяващи проводника на компютъра. Компа е замасен на няколко места. Предвид случилото се, предполагам че има отделен кабел за замасяване на датчичите, като идеята е да са вързани в една обща точка разделена от масите на силовите вериги. Целта е намаляване на смущенията. С тая цел и корпусът на компа е замасен. Това което ме притесни е че буксата за диагностика при вас е замасена в същата точка, в която и датчиците(всичките). При моят инжекцион, тая точка е с потенциал 8-9в, това предполага електронни компоненти м/у масата на колата и тая точка, но пък буксата за диагностика е с нормална маса. Това обаче далеч не означава че и при вашият е така.
                  Моторчето на дали е изгоряло. По скоро или няма маса към управлението му, или самото му управление е сдало фронта. Ако ще се борим съвместно с проблемът, ще трябват снимки на отвореният комп. И измервания ще трябват. Но имате и оферта по назад.
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • #39
                    Допускам че е възможно за успешното свързване на 1.6 боксер с компютър да е необходимо да има крокодил от диагностичния кабел към минусовата клема на акумулатора (Боби спомена че неговия кабел е само с един крокодил...) може и да не е така... не съм специалист както вече стана ясно.
                    Даже минусовия крокодил в неправилни ръце прецака работата при мен.

                    Надявам се темата да послужи на други колеги и да предпазят от подобна грешка.

                    Най-накрая се обади майстора, колата е оправена и работи. Не беше особено подробен в коментарите - презапоил компютъра. Изложените от вас предположения са верни.

                    Поздрави!
                    146 1.3 боксер 1996г.
                    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

                    Comment


                    • #40
                      Супер, че поне развръзката е положителна!
                      Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                      Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от markoff Покажи съобщение
                        Допускам че е възможно за успешното свързване на 1.6 боксер с компютър да е необходимо да има крокодил от диагностичния кабел към минусовата клема на акумулатора
                        1.6 ползва различен протокол и самата програма не го поддържа. Така че... крокодилите не вършат работа. Ако не съм я затрил и я открия, ще кача програма която поддържа 1.6 Рочестър. Обаче пък тя изисква два реални COM порта и ... съответният адаптер(кабел).
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                          1.6 ползва различен протокол и самата програма не го поддържа. Така че... крокодилите не вършат работа. Ако не съм я затрил и я открия, ще кача програма която поддържа 1.6 Рочестър. Обаче пък тя изисква два реални COM порта и ... съответният адаптер(кабел).
                          Демек изисква настолен компютър долу пред блока
                          Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                          Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                          Comment


                          • #43
                            Не е задължително да е настолен, може и на маса да се постави.
                            Те и настолните вече нямат, но има стари лаптопи които си имат. Да не подведа някого - не съм 100 процента сигурен, дали няма решение да се ползват два USB/RS-232 конвертора, които обаче да са "пълни". По спомен - там захранването беше от порта и за това само с конвертор на TX/RX линиите не става, но това не е нерешимо. Ако намеря схемата и програмата ще се види.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment

                            Working...
                            X